Nedan kan du läsa om de villkor som gäller när du handlar hos Real Coffee. Vi har valt att samla alla texterna på en sida så att du kan skriva ut dem tillsammans.
Uppsägning av abonnemanget
Abonnemanget på Real Coffee EASY kan sägas upp när som helst. Så det har ingen bindningstid eller liknande. Abonnemanget kan sägas upp genom inloggning till ”Mitt Konto” eller genom att skicka ett meddelande till info@realcoffee.se
Abonnemanget fortsätter tills det sägs upp.
Marknadsföring via e-post och SMS
För att säkerställa att du blir meddelad innan vi skickar kaffet, så skickar vi både e-post och SMS till dig. Syftet med påminnelsen är att du enkelt kan skjuta upp en leverans eller be om omedelbar leverans.
SMS och e-post kan inte avslutas, eftersom vi inte vill skicka kaffe bort, vilket inte behövs.
Du kommer också att meddelas via e-post och SMS om erbjudanden i samband med din prenumeration.
Leverans och frakt
Det finns alltid åtminstone ett fraktalternativ som är gratis, till exempel Bring utlämningsställe.
Beställningar som placerats innan kl. 14 skickas samma dag.
De levereras måndag-fredag och det går att leverera till både hem- och företagsadresser. Om du inte är hemma, skriv var vi kan lämna paketet.
Du kan också välja leverans till utlämningsställe.
Beställning
Alla priser på webbplatsen är inkl. moms och andra avgifter.
Där du handlar hos Real Coffee ingås avtal på följande språk: Svenska
När vi har mottagit din beställning får du en orderbekräftelse via e-post. Du kan se tidigare beställningar genom att logga in på webbplatsen.
Vid varje försändelse av varor till dig får du ett kvitto via e-post.
Betalning
På Real Coffees webbplats kan det betalas med:
– VISA
– Mastercard
Som medlem betalar du avgiften på ditt kreditkort.
Företagskunder kan betala på faktura efter kredit.
Beloppet för varorna dras inte förrän varorna skickas från Real Coffee, och endast det belopp du godkände vid köpet kommer att dras.
När du betalar med kort är du alltid skyddad från kortbedrägeri. Du kan neka en betalning när du får bekräftelsen. Du har ingen självrisk om ditt kort missbrukas i en internetbutik som använder ett betalningssystem med SSL (Secure Socket Layer), vilket Real Coffee självklart gör. Du är alltså bättre skyddad än i den fysiska världen.
De uppgifter du skickar i samband med inköp betalda med betalkort är krypterade (SSL), och det är bara Teller som kan läsa dem. Varken Real Coffee eller andra har möjlighet att läsa uppgifterna.
Du kan INTE betala i förskott med banköverföring. Du kan endast betala med kort, eftersom denna betalningsform ger dig de bästa rättigheterna som konsument, och du kan få pengarna tillbaka om du kontaktar din bank. Du kan få pengarna tillbaka om:
– Du inte har mottagit varan.
– Dina kortuppgifter har missbrukats.
– Du har ångrat köpet innan du har mottagit varan, vägrat att ta emot varan, eller inte hämtat varan från postkontoret.
– Ett större belopp än du hade godkänt vid beställningen har tagits ut.
Om du som kund hos Real Coffee får ett nytt kreditkortsnummer så är det ditt ansvar att uppdatera dina betalningsuppgifter. Du får också ett meddelande via e-post om vi inte kan ta betalt för varorna. Uppdatering av kort- och betalningsuppgifter görs under ”Mitt Konto” på https://easy.realcoffee.se/my-account/
Retur
Om de skickade varorna inte uppfyller dina krav kan du få pengarna tillbaka. Varorna behöver returneras i samma skick och kvantitet som du fick dem i, inom 14 dagar efter mottagandet.
Vi ber att du skickar med fakturan, samt en motivering för varför varan returneras. Pengarna returneras alltid till det konto som de kom from.
Vi skickar inga checkar eller kontanter. Som kund är du själv ansvarig för fraktkostnaderna från ditt hem till Real Coffee. Varan/varorna skickas till följande adress:
Real Coffee co Bring
Bordsvägen 3
556 52 Jönköping.
Observera – Vi tar inte emot paket som skickas mot postförskott eller liknande. Om du vägrar att ta emot varan från posttjänsten returneras den till oss och vi krediterar hela beloppet till ditt konto.
Information om gottgörelse
Du är alltid välkommen att kontakta oss via e-post eller telefon om du inte är nöjd med något i förbindelse med ett köp. Skriv till oss på info@realcoffee.se
Som konsument har du också alltid möjlighet att lämna ett klagomål om en produkt eller tjänst som du köpt från oss till Konsumentverket i Sverige. Du kan skicka klagomål till www.konsumentverket.se/
EU-kommissionens webbplats kan också användas för att registrera ett klagomål. Detta är särskilt relevant när du är bosatt i ett annat EU-land. Klagomål kan registreras här: http://ec.europa.eu/odr. När du registrerar ett klagomål behöver du ange vår e-postadress info@realcoffee.se
Sekretesspolicy
När du handlar på Real Coffees webbplats behöver du ange namn, adress, telefonnummer och e-postadress. Dessa uppgifter är nödvändiga för att kunna genomföra din beställning.
Alla registrerade upplysningar behandlas i enlighet med bestämmelserna i dataskyddsförordningen. Dina upplysningar kommer inte att säljas eller ges till tredjepart, förutom för att genomföra din beställning, till exempel uppgifter som ges till fraktföretag. När du är registrerad har du alltid möjlighet att få insyn och göra invändningar mot vår registrering i enlighet med bestämmelserna i dataskyddsförordningen.
Alla uppgifter som du skickar till Real Coffee tas emot okrypterade, medan den elektroniska handeln är symmetriskt krypterad med en 128-bitars stark kryptering. Real Coffee är dataansvariga, och våra databasservrar är säkert låsta, tekniskt säkrade, samt skyddade med moderna larmsystem. Real Coffee förvarar, i enlighet med Bokföringslagen, registrerade uppgifter i 5 år efter bokföringsåret, varefter de raderas.
Vår server registrerar all trafik utan att registrera personuppgifter. Det görs så att vi kan optimera vår webbtjänst där användningen är som störst.
Vid handel lagras cookies lokalt på datorn. I Internet Explorer 5.X raderas cookies under menyn Verktyg -> Internetalternativ -> Ta bort cookies. Se vår
Cookie-policy för mer information.
Om loggstatistik:
Loggstatistik används av Real Coffee. Det innebär att statistikprogram samlar information som kan ge en statistisk bild av hur många besökare webbplatsen har haft, var de kommer ifrån, vilken del av webbplatsen de lämnar, m.m.
Real Coffee använder loggstatistiken för att optimera webbplatsen och dess funktionalitet.
Dina personuppgifter
För att ingå ett avtal med oss via webbplatsen måste du registrera dig med följande personuppgifter:
– namn
– adress
– telefonnummer
– e-postadress
Enda orsaken till att vi registrerar dina personuppgifter är för att kunna leverera varan till dig.
Personuppgifterna registreras hos Real Coffee och sparas i 5 år (krav från bokföringslagen), varefter uppgifterna raderas.
När vi samlar in personuppgifter på vår webbplats ser vi till att det alltid görs med ditt uttryckliga samtycke så att du är informerad om exakt vilka uppgifter som samlas in och varför.
Innehavaren av Real Coffee har tillgång till de uppgifter som är registrerade.
Vi förvarar inte kunduppgifter krypterade. Vi skickar inte kunduppgifter krypterade.
Upplysningar som getts till Real Coffee ges inte ut eller säljs på något sätt till tredjepart.
När du är registrerad hos Real Coffee har du alltid rätt att göra invändningar till registreringen. Du har också rätt till insyn i vilka uppgifter som är registrerade för dig. Dessa rättigheter har du i enlighet med dataskyddsförordningen och för frågor angående detta kan du kontakta Real Coffee via e-post: info@realcoffee.se
Du kan läsa hela vår Sekretesspolicy.