FAQ

Vanliga frågor

Hur ändrar jag mitt EASY-paket?

Om du behöver ändra ditt EASY-paket kan du logga in på ditt konto och ändra allt från paketstorlek och betalkort till leveransadress. Du får alltid en påminnelse via e-post en vecka innan ditt EASY-paket skickas till dig. Påminnelsen innehåller en länk till ditt EASY-kaffepaket så att du enkelt kan byta sorter eller göra andra ändringar.

 

Hur skjuter jag upp min leverans?

Om du vill skjuta upp din leverans, loggar du in på ditt konto och klickar på ikonen ”Leverans” i menyn. Här kan du välja när du vill ha ditt nästa EASY-paket.

 

Hur pausar jag mitt abonnemang?

Om du ska resa bort eller bara vill pausa ditt EASY-avtal loggar du in på ditt konto. I menyn till vänster klickar du på ikonen ”Mitt medlemskap”. Här kan du enkelt pausa ditt EASY-avtal.

 

Hur lång är leveranstiden?

Du är alltid garanterad snabb leverans. I de flesta fallen får du ditt paket redan 3 dagar efter det skickats. Det kan dock ta upp till 4 vardagar.

Allmänna frågor

Hur får jag gratis frakt?

Real Coffee – EASY erbjuder gratis frakt när du väljer utlämning hos DHL service point. Om du vill ha direktleverans, kan du välja det mot en merkostnad på 35 kr.

 

Hur skickar jag tillbaka mitt paket?

Om du har missat din påminnelse eller av någon annan anledning önskar returnera ditt EASY-kaffepaket, är du välkommen att skicka det till:

Real Coffee co Bring, Bordsvägen 3, 556 52 Jönköping

Om returen av kaffekapslarna beror på produktfel, skicka ett meddelande till info@realcoffee.se, så skickar vi en returetikett, så att du inte behöver betala frakten.

KOM IHÅG! Du måste alltid ange kundnamn och ordernumret på paketet när du skickar tillbaka varor.

Medlemsinformation och fördelar

Får jag fortfarande de erbjudanden jag brukar använda?

När du väljer Real Coffee EASY missar du inga erbjudanden. Tvärtom! Du kommer fortfarande att få erbjudanden om extrakaffe på köpet och andra gåvor med ditt paket. Samtidigt kan du lugnt luta dig tillbaka och vänta på att få ditt nya EASY-paket – som kommer helt automatiskt.

 

Hur ändrar jag leveransuppgifter?

Om du vill ändra leveransadress mm, behöver du bara logga in på ditt EASY-konto och klicka på ikonen: ”Leverans” i menyn till vänster. Här kan du välja om du vill ha direktleverans eller leverans till service point.

 

Hur ändrar jag kontaktuppgifter?

Om du vill ändra dina kontaktuppgifter behöver du bara logga in och klicka på ikonen: ”Kontouppgifter”. Här kan du uppdatera namn, adress, e-post och telefonnummer. Du kan också byta lösenord.

Var hittar jag fakturorna för mina köp??

Om du behöver en faktura för ett EASY-paket, loggar du in på ditt EASY-konto och klickar på: ”Beställningar”. Här hittar du en översikt över alla dina EASY-paket och kan hämta den faktura du saknar.

 

Jag har glömt mitt lösenord. Vad gör jag nu?

Om du har förlorat ditt lösenord, klickar du på ”Mitt Konto” i menyn och anger din e-postadress. Sedan klickar du på ”Glömt lösenordet?”. Följ instruktionerna så återställs ditt lösenord på nolltid.

Varuinformation

Hur lång är hållbarhetstiden på kapslarna?

Vi garanterar alltid minst 8 månaders hållbarhet på kaffet vid leverans.

 

Har Real Coffee ekologiskt och Fairtrade kaffe?

Ja, faktum är att nästan alla sorter produceras enligt Fairtrade-villkor. Vi har också 3 ekologiska sorter: Lungo San Marino, Espresso Bologna och Single Origin Espresso Sumatra. Alla 3 sorterna är dessutom Fairtrade.

 

Hur återvinner man kapslarna?

Våra kapslar är lätta att återvinna. Den använda kaffekapseln kan öppnas och kaffesumpen kan läggas i komposten. Kapslarna sorteras och återvinns som vanligt plastavfall i hushållet.

Om du inte separerar kaffesumpen från kapseln, släng bara kapseln i soporna. Den är gjord av polyeten och avger bara CO2 och vatten vid förbränning. Den är alltså långt mindre skadlig för miljön än aluminiumkapslar.

 

Vilken garanti har kapslarna?

Vi garanterar alltid 100 % kompabilitet med alla vanliga Nespresso-maskiner. D.v.s. full nöjdhet eller pengarna tillbaka. Har du ändå problem är du välkommen att skriva eller ringa oss, så försöker vi hitta en lösning.

Hittade du inte svaret på din fråga? Skicka ett meddelande till info@realcoffee.se så hjälper vi dig.