Real Coffees sekretesspolicy gäller från 25 maj 2018.
Real Coffee, Kongevejen 353 2840 Holte, är ansvarigt för dina personuppgifter som insamlas på realcoffee.se
Som dataansvariga är vi förpliktade att beskydda och respektera ditt privatliv när du besöker vår webbplats och när du registrerar beställningar och samtycke.
Denna sekretesspolicy informerar om vilka personuppgifter vi samlar in om dig, hur uppgifterna samlas in, samt hur vi använder dem.
Du kan också läsa om hur du kan utöva dina rättigheter när du anförtror oss med dina personuppgifter. Vi uppmuntrar dig till att bekanta dig med innehållet i vår sekretesspolicy. Om du har frågor är du välkommen att kontakta oss.
Vilka personuppgifter samlar vi in?
När du upprättar medlemskap i Real Coffee EASY, skapat ett konto, genomför en beställning, samtycker till nyhetsbrev, eller när du följer oss på sociala media, kan vi samla in personuppgifter.
Vilka personuppgifterna är beror på situationen, men kan bestå av följande:
Personuppgifter som du aktivt ger till oss
Namn, e-postadress, telefonnummer och adress
Betalningsuppgifter
Användarinformation: användarnamn/lösenord (krypterat)
Kontaktar du oss via e-post/SMS/sociala media sparas denna information.
Användarinformation som du väljer att göra tillgänglig för statistiska ändamål (recensioner, frågeformulär och liknande)
Användargenererade personuppgifter
Beteendeuppgifter baserade på dina beställningar, shoppingbeteende, recensioner, favoritprodukter.
Enhets- och mjukvaruvaruinformation, till exempel, operativsystem, webbläsare, anslutningshastighet och internetleverantör.
Vi kan också samla in ytterligare uppgifter om din användning av våra tjänster genom cookies och annan liknande teknik. Du kan läsa mer om vår Cookie-policy.
Användare skapad med Facebook
Om du har skapat ditt konto via Facebook samlar vi in uppgifter som beskrivits under ”Vilka personuppgifter samlar vi in?” Vi samlar endast in de personuppgifter vi behöver för att kunna sätta upp dig som användare och genomföra beställningar.
Varför samlar vi in dina personuppgifter?
Personuppgifter samlas in för följande syften:
- A) Beställningar:
För att kunna leverera dina beställningar
För att hantera betalning för ditt medlemskap och beställningar
För att ge dig en överblick av din köphistorik
För att informera om ändringar i våra villkor
För att utföra undersökningar och användartester
För att leverera erbjudanden, nyheter, information, produkter eller tjänster som du frågar efter.
- B) För legitima syften:
För analys på en aggregerad nivå för att förbättra våra produkter och tjänster
För att förbättra vår webbplats och tjänster
För att kunna identifiera brott och hålla din data säker baserat på loggfiler
För att erbjuda dig nyheter, information, produkter eller tjänster som vi tror kan vara av intresse för dig, inklusive skräddarsydd annonsering, så de relaterar till dina preferenser
För analys och statistiska syften
Att etablera, utöva eller försvara juridiska krav
- C) För marknadsföring:
För att skicka nyhetsbrev som du har samtyckt till. Observera att du kan avregistrera dig från nyhetsbrevet när som helst genom att klicka i ett av de mottagna nyhetsbreven och/eller genom att kontakta vår kundtjänst.
Var hanterar vi dina personuppgifter?
De personuppgifter som vi samlar in från dig sparas i olika system. Avtal för databehandling har upprättats med leverantörerna av systemen. Uppgifterna lagras antingen i EU/EEA eller under Privacy Shield skydd i USA.
Hur länge lagrar vi dina personuppgifter?
Vi lagrar bara dina personuppgifter så länge vi anser att det är nödvändigt för att uppfylla syftena som beskrivits. Därefter kommer uppgifterna att raderas och/eller anonymiseras. Vi kontrollerar regelbundet om vi har personuppgifter som ska raderas.
Personuppgifterna samlas in för olika syften och det är därför skillnader i hur länge de sparas.
Användaruppgifter: Din grunddata, användarnamn, loggdata osv sparas tills kontot är raderat.
Transaktionsdata: Transaktionsdata är uppgifter om dina beställningar och raderas efter 5 år.
Hur skyddar vi dina personuppgifter?
All kommunikation med Real Coffee via webbplatsen, e-post och sociala media görs via krypterade anslutningar. Vi har databehandlingsavtal med alla externa system.
Vi har upprättat processer för att skydda mot förlust, missbruk, obehörig åtkomst, förändring, offentliggörande och/eller förstörelse av dina personuppgifter.
Vi kan inte garantera att våra säkerhetsåtgärder förhindrar obehöriga försök att komma åt, använda eller offentliggöra personuppgifter, men alla system följer de strängaste säkerhetskraven.
Skulle ett brott inträffa har vi säkerhets- och incidentplaner för att säkerställa korrekt hantering av eventuella brott i datasäkerhet i händelse av en fysisk eller teknisk incident för att snabbt hantera den och begränsa eventuella negativa effekter av en sådan incident. Vi är också skyldiga att anmäla brott till Datainspektionen och/eller de drabbade.
Tillgång till dina personuppgifter?
Om du behöver se eller korrigera dina personuppgifter eller vill radera dem, kan du alltid kontakta oss.
I de fall vår hantering är baserat på ditt samtycke, har du alltid rätt att dra tillbaka det. Det kan du till exempel göra i nyhetsbrevet genom at avanmäla dig eller genom att kontakta oss.
Observera att det efter bekräftelse på upphört samtycke kan ta upp till 24 timmar innan det träder i kraft i alla systemen.
Ändringar i vår sekretesspolicy
Denna policy kan ändras emellanåt och därför uppmanar vi användare att granska den med jämna mellanrum.
Kontakt
Dataskyddansvarig hos Real Coffee kan kontaktas via e-post: info@realcoffee.se
Vi tar gärna emot frågor, kommentarer och förslag rörande vår sekretesspolicy.